TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI KAPSAMINDA MEVLANA ORTAOKULDA ÖĞRENCİLERE TÜKETİCİ EĞİTİMİ VERİLDİ
23 Mart 2022TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI KAPSAMINDA MEVLANA ORTAOKULDA ÖĞRENCİLERE TÜKETİCİ EĞİTİMİ VERİLDİ
Ticaret İl Müdürlüğü tarafından Tüketici Haftası kapsamında ortaokul öğrencilerine 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunla ilgili bilinçli tüketici olmaya yönelik bilgiler verildi. Mevlana Ortaokulunun konferans salonunda gerçekleştirilen etkinliğe Ticaret İl Müdürü Adem Özcan, İl Millî Eğitim Müdürü Mehmet Çalışkan, okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.
Programda ilk olarak Ticaret İl Müdürlüğünde görevli Tüketici Hakem Heyeti Raportörü Nazmiye Yılmazok öğrencilere tüketici, üretici ve satıcı kavramlarının tanımını yaparak sunumuna başladı. Bilinçli tüketicinin özelliklerinden bahseden Nazmiye Yılmazok, bilinçli bir tüketicinin önce ihtiyaçlarını belirleyen tüketici olduğunu söyledi. Yılmazok, “Bilinçli tüketici ihtiyaçlarını belirlerken aile bütçesini de göz önünde bulundurur. Alışverişe gitmeden önce bir ihtiyaç listesi hazırlar ve böylece israftan kaçınır. Alacağı ürünleri önem sırasına göre sıralar ve reklamların etkisinde kalmaz” dedi.
Aldığımız malların fiş veya faturasını istemenin devletimizin bütçesine gelir sağlayacağını bunun yanında Tüketici Hakem Heyetlerine fatura sunmanın iş ve işlemleri kolaylaştıracağını unutmamalıyız, diyen Raportör Nazmiye Yılmazok, “Satın aldığımız yiyecek maddelerinin üretim tarihi ile son kullanma tarihine dikkat etmeliyiz. Görmeden satın aldığımız ürünlerde güvenilir internet sitelerini tercih etmeliyiz. Elektronik ticarette güvenli alışveriş için Ticaret Bakanlığımızın güven damgalı siteleri içeren sayfasından kontrolleri yapmalıyız.” diye konuştu.
Ayıplı (kusurlu) mal ve ayıplı hizmetin tanımını da yapan Yılmazok, ayıplı mal sonrasında tüketicinin sözleşmeden dönme, satış bedelinden indirim isteme, ücretsiz onarılmasını isteme ve ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme gibi haklarının olduğunu da sözlerine ekledi. Nazmiye Yılmazok sunumunun son bölümünde öğrencilere mesafeli sözleşme, garanti belgesi gibi kavramları açıklarken ve Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığının görevlerini ve sorumluluklarını anlattı.
Sunumun ardından konuşan Ticaret İl Müdürü Adem Özcan düzenlenen etkinliğin amacının küçük yaştan itibaren tüketicinin bilinçlendirilmesi ve karşılaşacakları sorunların çözümü konusunda nereye, nasıl başvuru yapılabileceği konusunda bilgi vermek olduğunu söyledi. Adem Özcan, “Geleceğimiz olan siz değerli öğrencilerimizin bilinçli bir tüketici olması bizim için önemli. Bizi sizlerle buluşturan İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Mehmet Çalışkan’a teşekkür ediyorum” dedi.
Düzenlenen programda konuşan İl Millî Eğitim Müdürü Mehmet Çalışkan, Türk ve İslam kültürünün israfı yasakladığını söyledi. Çalışkan, “Bizim kodlarımızda, kültürümüzde ve anlayışımızda israf yoktur.” dedi. Milli Eğitim Müdürü Çalışkan ayrıca bilinçli bir tüketici olarak haklarımızı bilip yeri geldiğinde de o haklarımızı sonuna kadar kullanmasını bilmeliyiz.” şeklinde konuştu.
Programın son bölümünde Tüketici Hakem Heyeti Raportörleri Nazmiye Yılmazok ve Nurcan Ulaş öğrencilerin sorularını yanıtladılar.